گیک کلاب

اخبار سخت افزار-گیم

  • شروع کننده موضوع شروع کننده موضوع Raha
  • تاریخ شروع تاریخ شروع

Raha

تایید هویت
عضویت
2024 , October 17
ارسال ها
323
محل سکونت
ایران
دوستان در این تاپیک با اجازه مدیران اخبار گیم و سخت افزار رو میذارم...
با تشکر از مدیران محترم...
 
قیمت PS5 از ۲۴ اکتبر در کره جنوبی افزایش می‌یابد - گیمفا

شرکت سونی اعلام کرد که قیمت PS5 از ۲۴ اکتبر (۳ آبان) امسال برای دومین بار در کره جنوبی افزایش می‌یابد.

پلی‌استیشن می‌گوید به دلیل نوسانات اخیر در وضعیت اقتصاد جهانی، مشکلات تجاری مختلفی ایجاد شده و مجبور است تصمیمات دشوار اتخاذ کند.

از ۲۴ اکتبر PS5 با دیسک درایو ۷۴۸,۰۰۰ وون، معادل ۵۴۶ دلار آمریکا، PS5 دیجیتال ۵۹۸,۰۰۰ وون، معادل ۴۳۷ دلار آمریکا، PS5 با دیسک درایو و دو دسته ۸۲۰۸۰۰ وون، ۵۹۹ دلار آمریکا، و مدل دیجیتال PS5 با دو کنترلر، ۶۷۰۸۰۰ وون معادل ۴۹۰ دلار آمریکا، عرضه خواهد داشت. این قیمت‌ها شامل مالیات بر ارزش افزوده نیز هستند.

پلی استیشن خاطرنشان کرد که تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین تجربه گیمینگ به مشتریان و حفظ یک سرویس پایدار ادامه خواهد داد.

گیمفا
 
ویدیو: بازی Squadron 42 در سال ۲۰۲۶ منتشر خواهد شد و ۳۰ تا ۴۰ ساعت گیم‌پلی دارد - گیمفا

در رویداد Citizencon مشخص شد که بازی Squadron 42 در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد و ۳۰ تا ۴۰ ساعت گیم‌پلی دارد. این اعلامیه پس از نمایش دموی Squadron 42 در رویداد Citizencon به اشتراک گذاشته شد و اولین فصل بازی را به شکلی تماشایی به نمایش گذاشت که بازیکنان را با جهان بازی آشنا می‌کند.

البته این رویداد بدون مشکل هم نبود. دو کرش در طول نمایش بازی اتفاق افتاد که کرش دوم به‌جای نسبت داده شدن به ماهیت ناپایدار بازی، به‌طور خنده‌داری به‌ کامپیوتر نسبت داده شد. پس از نمایش دمو، کریس رابرتز (Chris Roberts)، کارگردان بازی، روی صحنه رفت و اعلام کرد که این بازی تقریبا ۳۰ تا ۴۰ ساعت گیم‌پلی داشته و تیم توسعه به انتشار آن در سال ۲۰۲۶ اطمینان دارد.

تریلر جدید بازی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

دانلود ۷۲۰
دانلود ۱۰۸۰
بازی Squadron 42 در ۱۰ اکتبر ۲۰۱۲ همراه با Star Citizen معرفی و کمپین تامین بودجه هر دو بازی نیز در این زمان راه‌اندازی شد. طبق آمار وب‌سایت رسمی Squadron 42 و Star Citizen، تا زمان نگارش این خبر، ۷۲۹ میلیون دلار برای بازی پول جمع‌آوری شده است.

گیمفا
 
بازی GTA 6؛ تکامل یا انقلاب؟ - گیمفا

نزدیک به ۲۳ سال پیش، شرکت Rockstar Games بازی تحول‌برانگیز Grand Theft Auto 3 را معرفی کرد. تا آن زمان، فرنچایز GTA به خاطر زاویه دوربین از بالا و دنیای پر هرج و مرج دو بعدی خود شناخته می‌شد، تا اینکه نسخۀ سوم همه چیز را تغییر داد. در نسخۀ سوم این مجموعه، بازیکنان برای اولین بار در دنیای سه‌ بعدی GTA قدم می‌گذاشتند و از دید سوم شخص خیابان‌های لیبرتی سیتی را نظاره می‌کردند. داستان گیرای بازی هم که توسط بازیگران خوش‌نام تکمیل شده بود، هیجان آن را دو چندان می‌کرد.

اگرچه Grand Theft Auto 3 اولین بازی جهان باز تاریخ نبود، اما هر المانی که در بازی‌های قبلی وجود داشت را به اوج رساند. عرضه آن سر و صدای زیادی در صنعت بازی به راه انداخت و استانداردی تازه برای ماجراجویی‌های جهان باز تعیین کرد.

باقی ماجرا هم مثل روز روشن است. با موفقیتی که Grand Theft Auto 3 کسب کرد، Rockstar Games ورودی‌های بعدی سری را توسعه داد. بازی‌هایی مثل GTA Vice City، GTA San Andreas، GTA 4 و GTA 5 عرضه شدند و حتی نسبت به نسخۀ سوم موفق‌تر عمل کردند. حالا، طرفداران فرنچایز مشتاقانه منتظر بازی بعدی سری، یعنی GTA 6، هستند که در پاییز ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد. تنها تریلر رونمایی بازی به بیش از ۲۰۰ میلیون بازدید رسیده و جامعه بازیکنان هم انتظار دارند تا یک ماجراجویی هیجان‌انگیز دیگر را تجربه کنند.

توقعات از Grand Theft Auto 6 آنقدر بالا است که اکثراً انتظار دارند کل صنعت بازی را متحول کند. مت پیسکاتلا، تحلیلگر گروه آماری Circana، اشاره کرده بود که GTA 6 علاقه از دست رفته نسبت به بازی‌ها را دوباره بازمی‌گرداند:

احتمالاً، هرگز قرار نبوده چیز مهم‌تری در صنعت گیمینگ عرضه شود، پس عجله‌ای نیست.
بازی GTA 6؛ تکامل یا انقلاب؟ - گیمفا

با توجه به موفقیت عظیم Grand Theft Auto 5، که بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه فروخت و تبدیل به دومین بازی پرفروش تاریخ شد، انتظارات بالاست. با این حال، یک پرسش مهم وجود دارد: اگر Grand Theft Auto 6 یک جهش و تحول بزرگ نباشد، چه؟ اگر در نهایت «بسیار متفاوت» باشد، چه خواهد شد؟

اوبه ورمیج، مدیر فنی سابق Rockstar، در مصاحبه اخیر با SanInPlay اظهاراتی داشت. او اعتراف کرد که تریلر رونمایی Grand Theft Auto 6 بسیار شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. توجه او به صحنۀ ساحل جلب شده بود. در این صحنه، شخصیت‌هایی را می‌بینیم که با جزئیاتی دیوانه‌وار با هم تفاوت دارند و به فعالیت‌های مختلف می‌پردازند. اوبه ورمیج همچنین حال و هوای میامی را ستود و معقتد بود که با سری GTA مطابقت دارد.

با این حال، ورمیج فکر می‌کند که Grand Theft Auto 6 خیلی با Grand Theft Auto 5 تفاوتی نخواهد داشت و احتمالاً بازیکنان کمی ناامید شوند. هر چند، همچنان معقتد است که با بهترین بازی تاریخ طرف هستیم.

باید گفت که اوبه ورمیج از برنامه‌نویسان مهم فرنچایز به حساب می‌آید که روی Grand Theft Auto 3 و Grand Theft Auto 4 و همچنین تمام بازی‌های عرضه شده از سوی راکستار در مابین این دو بازی، کار کرده است و حتی در سال ۲۰۰۵، نامزد Developers Choice Awards شده بود. از آن‌جایی که در هر نسل شاهد جهش قابل توجه‌ای نیستیم، ورمیج احساس می‌کند GTA 6 تفاوت چندانی با نسخۀ پیشین خود نخواهد داشت:

تکنولوژی بسیار کندتر از قبل پیشرفت می‌کند. به عنوان مثال، تفاوت میان PS1 و PS2 قابل توجه بود، اما تفاوت خروجی میان PS4 و PS5 چندان چشمگیر نیست. بنابراین، شما در حقیقت آن جهش میان ظرفیت قدرت کنسول‌ها را ندارید. در انتها، ممکن است راکستار به نحوی دستاوردی خیره‌کننده داشته باشد، اما این احتمال را می‌دهم که برخی سطح انتظارات خود را بیش از حد بالا برده باشند.

تفاوت بین GTA 2 و GTA 3 بسیار بزرگ بود و سپس تفاوت میان GTA San Andreas و GTA IV نیز قابل توجه بود. من فکر می‌کنم دیگر چنین تفاوت‌های ویژه‌ای را نخواهیم دید.
ورمیج اشتباه نمی‌کند. نسل فعلی کنسول‌ها به دلیل عدم جهش قابل توجه گرافیکی و گیم‌پلی مورد انتقاد قرار گرفته‌ است. همچنین، بازی‌های میان‌نسلی هنوز هم عرضه می‌شوند. همیشه بحث‌هایی وجود داشته که چطور رویدادهای جهانی، جلوی رشد نسل فعلی را گرفت. با این حال، شکی نیست که طی چندین سال گذشته به میزان کافی شاهد شکوفایی خلاقیت در ژانرهای مختلف نبوده‌ایم.

بازی GTA 6؛ تکامل یا انقلاب؟ - گیمفا

اگر تصمیم بگیریم که شایعات را باور کنیم، باید قبول کرد که توسعه Grand Theft Auto 6 بدون چالش نبوده است. در سال ۲۰۲۰، جیسون شرایر گزارش داد که این بازی در مقایسه با Grand Theft Auto 5 و Red Dead Redemption 2 اندازه متوسطی خواهد داشت. البته، اشاره شده بود که Rockstar برنامه دارد Grand Theft Auto 6 را با به‌روزرسانی‌های پس از عرضه، گسترش دهد.

در سال ۲۰۲۱، تام هندرسون از Insider Gaming اظهارات مشابه‌ای داشت. او گفت نقشه بازی به مرور گسترش خواهد یافت و شاهد چندین پروتاگونیست در وایس سیتی خواهیم بود. بعدتر در همان سال، مجله Rockstar گزارشی را منتشر کرد. طبق این گزارش، ظاهراً بازی از سال ۲۰۲۰ ریبوت شده و چندین مولفه اصلی از منظر گیم‌پلی و داستان در سال ۲۰۱۹ دست‌خوش تغییراتی شده بودند. تا دسامبر ۲۰۲۱، توسعه بازی پر هرج و مرج توصیف شد.

دیگر گزارش‌ها در سال ۲۰۲۲، اشاره داشتند که GTA 6 بخش‌های بزرگی از آمریکای شمالی و جنوبی را پوشش خواهد داد و سه شهر اصلی و چهار پروتاگونیست را شامل می‌شود. در نهایت، وایس سیتی مدرن با دو پروتاگونیست اصلی به عنوان انتخاب‌های نهایی برگزیده شدند. شایعات به این اشاره داشتند که Rockstar پس از عرضه بازی، مراحل و شهرهای دیگری را به آن اضافه خواهد کرد. Take-Two Interactive قصد داشت بازی را در سال ۲۰۲۰ معرفی کند، ولی ریبوت فرضی برنامه‌ها را تغییر داد. رویدادهای جهانی، تلاش برای بهبود شرایط کاری و جلوگیری از کرانچ همگی باعث شدند تا توسعه GTA 6 طولانی شود.

این پتانسیل وجود دارد که همه این عوامل، در نهایت توسعه بازی را از چندین جهت ایمن کنند. در اکتبر ۲۰۲۳، گزارشی در مجله Rockstar منتشر شد که به طلوع و غروب واقع‌گرایانه آفتاب در بازی اشاره می‌کرد. همچنین گفته شده بود که فیزیک لحظه‌ای آب برای موج‌سواری طراحی شده است. با وجود تغییرات گرافیکی گسترده، اشاره شد که رانندگی در بازی مشابه با Grand Theft Auto 5 خواهد بود.

بازی GTA 6؛ تکامل یا انقلاب؟ - گیمفا

برخی معتقدند که باید به ویژگی‌های جدید امیدوار باشیم و برخی هم باور دارند که چرا با وجود طولانی بودن روند توسعه بازی، رانندگی پیشرفت قابل توجه‌ای ندیده است. در نهایت، به بازیکن بستگی دارد که به چه دلیل بازی را تجربه کند یا از ادامۀ آن دست بکشد.

آیا واقعاً، مشکلی دارد که Grand Theft Auto 6 بدون ایجاد تحول در سیستم‌های قبلی ساخته شود؟ اگر تجربه‌ای به‌یادماندنی با شخصیت‌هایی عمیق، فعالیت‌های سرگرم‌کننده، دنیای بزرگ، محیط‌های باورنکردنی و روایتی جذاب ارائه دهد واقعاً بازی ناامیدکننده‌ای خواهد بود؟

بازی GTA 6؛ تکامل یا انقلاب؟ - گیمفا

مخاطبان Grand Theft Auto، هر کدام انتظارات خود را از بازی بعدی مجموعه دارند. برخی بازیکنان از غرق شدن در شهر، مشاهده NPCها، عکس گرفتن از مناطق و ساختمان‌ها و مقایسه آن‌ها با منبع الهام واقعی به شدت لذت می‌برند. این دسته از بازیکنان تا جایی پیش می‌روند که جامعۀ اختصاصی خود را برای بررسی رازهای مختلف (مثل راز کوه چیلیاد) تشکیل می‌دهند.

عده‌ای دیگر تنها بر تکمیل بخش داستانی تمرکز می‌کنند، فعالیت‌های جانبی را نادیده می‌گیرند و همچنان اوقات خیلی خوبی را سپری خواهند کرد. آیا فقدان ویژگی‌های تحول‌بخش در بازی، مخاطبان را آزرده می‌کند؟ در کنار این‌ها، مخاطبان GTA Online نیز انتظارات خاص خود را دارند.

پیش‌بینی همیشه چالش‌برانگیز است. اما بر اساس بیانیه رسمی Take-Two Interactive، تیم توسعه‌دهنده به دنبال کمال است و اینکه بازی زمانی عرضه می‌شود که به‌صورت خلاقانه بهینه شده باشد. عرضۀ Grand Theft Auto 6 در سالی که از عناوین مهم پر شده، فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. حالا همۀ نگاه‌ها به Rockstar معطوف شده تا ببینند چگونه صنعت بازی را با برگ برندۀ خود تغییر می‌دهد.

گیمفا
 
کمپین داستانی Call of Duty: Black Ops 6 تنها یک پایان خواهد داشت - گیمفا

با تایید استودیوی Raven در گفت‌وگو با وب‌سایت IGN، کمپین داستانی Call of Duty: Black Ops 6 مانند نسخه Black Ops Cold War شامل داستان چند شاخه و پایان‌های مختلف نیست.

تیم سازنده در این رابطه اعلام کرد:

بازی Black Ops 6 یک داستان خطی دارد و بنابراین برای این نسخه، پایانی چند شاخه وجود ندارد.
Call of Duty: Black Ops 6 در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۴ (۴ آبان ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. همچنین قابل ذکر است که از روز اول عرضه روی سرویس گیم پس آلتیمیت برای ایکس باکس و رایانه‌های شخصی در دسترس خواهد بود.

گیمفا
 
دمای مناسب پردازنده و کارت گرافیک کامپیوتر و چگونگی کنترل آن - گیمفا

مانند هر سیستم برقی دیگری، کامپیوترها هم برای ارائه بهترین راندمان خود و افزایش طول عمرشان به دمای مناسبی نیاز دارند. اما خب سوالی که پیش می‌آید این است که دمای نرمال برای پردازنده (CPU) و کارت گرافیک (GPU) چیست؟ در این مقاله توضیح می‌دهیم که باید انتظار چه دمایی در مواقع مختلف از این دو قطعه داشته باشید تا بدانید که آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود. همچنین به عواملی که می‌توانند بر دمای کامپیوتر اثرگذار باشند و همچنین راه‌های کنترل دمای پردازنده و گرافیک می‌پردازیم.
اولین نشانه‌ای که ممکن است به شما اخطار دهد یکی از اجزای سیستم بیش از حد داغ شده است، دمای کلی کامپیوترتان است. محدوده دمای ایده‌آل برای CPU در هنگام بازی بین ۷۰ تا ۸۵ درجه سانتی‌گراد است و دمای GPU باید زیر ۸۵ درجه نگه داشته شود. همچنین برای کارهای معمولی و روزمره، دمای CPU باید بین ۴۰ تا ۷۵ درجه سانتی‌گراد باشد. اگر دما از این مقادیر بالاتر رود، توصیه می‌کنیم که راه‌حل‌های خنک‌کننده را بررسی کنید تا عملکرد حرارتی بهینه شود.
البته در نظر داشته باشید که بسته به مشخصات سیستم شما، ممکن است این محدوده‌های دمایی که تعریف کردیم متفاوت باشند و ما به صورت کلی اظهار نظر می‌کنیم. سخت‌افزارهای مختلف ممکن است تحمل دمای متفاوتی را داشته باشند و در حداکثر دماهای مختلفی به صورت عادی کار کنند. می‌توانید محدوده دمای ایده‌آل برای سخت‌افزار خود را در وبسایت شرکت سازنده پیدا کنید.

درک محدوده دمایی مناسب​

کنترل دمای پردازنده و کارت گرافیک

درک محدوده‌های دمایی مناسب، نسبت به میزان فعالیت CPU یا GPU شما، تغییر می‌کند. در اینجا خلاصه‌ای از شرایط مختلف آمده است:
  • شرایط آزاد (idle): زمانی که کامپیوتر شما کار خاصی انجام نمی‌دهد و فقط دسکتاپ نمایش داده می‌شود. دمای ایده‌آل بین ۳۰ تا ۶۵ درجه سانتی‌گراد است.
  • فشار کم: این حالت مانند اجرای بازی‌هایی با جلوه‌های بصری متوسط یا اجرای همزمان چندین برنامه است. در این حالت، دما اغلب بین ۵۰ تا ۷۵ درجه سانتی‌گراد متغیر است. برخی به این حالت، بار ۵۰ درصد هم می‌گویند.
  • بار کامل: این حالت زمانی است که GPU در حداکثر حالت خود کار می‌کند، مثلاً هنگام اجرای بازی سنگین یا رندر سه‌بعدی. دماهای بین ۶۵ تا ۸۵ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر طبیعی هستند، هرچند برخی از کارت‌های گرافیک بالا رده ممکن است کمی حرارت بیشتری تولید کنند.
ایده‌آلخوبریسکیخطرناک
پردازنده (آزاد)کمتر از ۵۰بین ۵۰ تا ۶۵بین ۶۵ تا ۷۵بیشتر از ۷۵
پردازنده (فشار کم)کمتر از ۷۰بین ۷۰ تا ۸۰بین ۸۰ تا ۸۵بیشتر از ۸۵
پردازنده (بار کامل)کمتر از ۸۰بین ۸۰ تا ۸۵بین ۸۵ تا ۹۰بیشتر از ۹۰
کارت گرافیک (آزاد)کمتر از ۵۵بین ۵۵ تا ۶۵بین ۶۵ تا ۸۰ بیشتر از ۸۰
کارت گرافیک (فشار کم)کمتر از ۷۵بین ۷۵ تا ۸۵بین ۸۵ تا ۹۰بیشتر از ۹۰
کارت گرافیک (بار کامل)کمتر از ۸۵بین ۸۵ تا ۹۰بین ۹۰ تا ۹۵بیشتر از ۹۵
تمامی اعداد به درجه سانتی‌گراد هستند
پردازنده (CPU) مغز کامپیوتر شماست و تمامی محاسبات و دستورات را انجام می‌دهد. طبیعی است که در هنگام بارگذاری، از خود حرارت زیادی تولید کند، اما گرمای بیش از حد می‌تواند به مشکلات عملکردی و حتی آسیب دائمی منجر شود. GPU یا همان کارت گرافیک شما هم مسئول رندر تصاویر و ویدیوها است.
دانلود ۷۲۰
دانلود ۱۰۸۰
مانند پردازنده، GPU نیز در هنگام اجرای بازی‌ها یا برنامه‌های گرافیکی سنگین گرمای قابل توجه‌‎ای تولید می‌کند. شما باید بسته به میزان کار پردازنده یا کارت گرافیک خود، در محدوده‌های ایده‌آل یا خوب باشید. همانطور که در جدول بالا هم مشاهده می‌کنید، دمای پردازنده در حالت آزاد و بلااستفاده حدود ۵۰ الی ۶۵ درجه سانتی‌گراد است و در حداکثر فشار باید زیر ۸۵ درجه باشد. در مورد کارت گرافیک باید بگوییم که در حالت آزاد دمای بین ۵۵ تا ۶۵ و در حالت بار کامل باید زیر ۹۰ درجه سانتی‌گراد باشد.

عوامل تأثیرگذار بر دمای پردازنده و کارت گرافیک​

دمای مناسب پردازنده و کارت گرافیک کامپیوتر و چگونگی کنترل آن - گیمفا

چندین عامل بر دمای CPU و GPU شما تاثیر می‌گذارند:
  • دمای محیط: دمای اطراف شما بر عملکرد خنک‌کننده سیستم تاثیر می‌گذارد.
  • جریان هوا در کیس: جریان هوای خوب در داخل کیس برای دفع گرما بسیار مهم است.
  • خنک‌کننده CPU/GPU: کیفیت و کارایی خنک‌کننده‌های پردازنده و کارت گرافیک نقش بزرگی در مدیریت دما ایفا می‌کنند.
  • اورکلاک (Overclock): اورکلاک کردن CPU یا GPU باعث افزایش دمای آن‌ها می‌شود، زیرا بیش از حد تعیین شده فعالیت می‌کنند.
  • تجمع گرد و غبار: جمع شدن گرد و غبار در کیس می‌تواند جریان هوا را مسدود کند و گرما را به دام بیندازد.

نظارت بر دمای قطعات​

دمای مناسب پردازنده و کارت گرافیک کامپیوتر و چگونگی کنترل آن - گیمفا

شما می‌توانید بر دمای CPU و GPU و سایر قطعات کامپیوتر خود با استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری مختلف مانند HWMonitor ،Core Temp یا MSI Afterburner نظارت کنید. بررسی منظم دماها، به ویژه در زمان پردازش‌های سنگین، کمک می‌کند تا گرم شدن بیش از حد قطعات را زودتر شناسایی کنید.
سوالی که در ادامه می‌خواهیم به آن پاسخ دقیق‌تری دهیم این است که چرا باید دمای قطعات کامپیوتر را بررسی کنیم؟ جواب این سوال به موارد زیر خلاصه می‌شود:
  • عملکرد: گرم شدن بیش از حد می‌تواند به کاهش سرعت قطعات منجر شود؛ تا جایی که سرعت عملکرد خود را کاهش می‌دهند تا دما را پایین بیاورند که این امر بر راندمان کلی کامپیوترتان اثر منفی دارد.
  • طول عمر سخت‌افزار: کار کردن مداوم در دماهای بالا می‌تواند طول عمر CPU و GPU شما را کوتاه کند.
  • پایداری سیستم: گرم شدن بیش از حد می‌تواند به کرش، فریز شدن سیستم و خاموشی‌های غیرمنتظره منجر شود.
بنابراین یکی از کلیدی‌ترین مواردی که به خصوص در هنگام بازی کردن یا اجرای برنامه‌های سنگین روی کامپیوتر باید در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین راندمان را در مدت طولانی‌تری از سیستم خود بگیرید، کنترل دمای تمامی قطعات، به‌خصوص پردازنده و کارت گرافیک است.

جلوگیری از مشکلات مرتبط با گرما​

دمای مناسب پردازنده و کارت گرافیک کامپیوتر و چگونگی کنترل آن - گیمفا

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد سیستم، نگهداری منظم و هوشمندانه ضروری است. مهم‌ترین موارد در این زمینه عبارتند از:
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار: همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، تجمع گرد و غبار می‌تواند گرما را داخل کیس نگه دارد. پس سیستم خود را مرتباً تمیز کنید تا از این مشکل جلوگیری شود.
  • اورکلاک با احتیاط: اورکلاک را به صورت محدود یا با اقدامات خنک‌کننده اضافی انجام دهید.
  • کاهش ولتاژ GPU: این کار مصرف برق و گرما را کاهش می‌دهد، اغلب بدون تاثیر بر عملکرد.
  • بررسی موانع: مطمئن شوید که چیزی جلوی جریان هوا در اطراف کامپیوتر شما را نگرفته است.
  • نظارت بر دما: ترجیحاً از نرم‌افزارهای تخصصی برای نظارت بر دماها استفاده کنید و در صورت نیاز، اقدامات لازم را انجام دهید.
  • ترمیم خمیر حرارتی: استفاده مجدد از خمیر حرارتی بین CPU و خنک‌کننده می‌تواند به انتقال بهتر حرارت کمک کند.
گیمفا
 
Call of Duty Black Ops 6 اکنون پرفروش‌ترین بازی در استیم است - گیمفا

تنها ۲ روز تا عرضه نسخه جدید سری Black Ops فاصله داریم!

پس از ناامیدی بزرگ سال گذشته Call of Duty که Modern Warfare 3 بود، Treyarch گویا قصد دارد باری دیگر این سری را به اوج بازگرداند. اشتیاق طرفداران برای Black Ops 6 بسیار بالاست و پیش‌خرید آن هم‌اکنون پرفروش‌ترین بازی در استیم است.

Call of Duty Black Ops 6 اکنون پرفروش‌ترین بازی در استیم است - گیمفا

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، Black Ops 6 توانسته در لیست بازی‌های پرفروش بالاتر از همه قرار بگیرد. این در حالی است که Black Ops 6 در روز عرضه برای مشترکین گیم پس در دسترس خواهد بود.

بازی Call of Duty Black Ops 6 در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۴ (۴ آبان ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. پیش دانلود این اثر هم‌اکنون برای تمام پلتفرم‌ها در دسترس قرار دارد.

گیمفا
 
Lies of P روی PS5 Pro وضوح ۴K نیتیو را به همراه بهبود ۳۰ درصدی نرخ فریم ارائه می‌دهد

Lies of P روی کنسول PS5 Pro حالت Quality کنسول پایه (۴K Native) را به همراه بهبود ۳۰ درصدی نرخ فریم (عملکرد) ارائه خواهد داد.

در PS5 Pro، حالت Quality روی خروجی بصری و رزولوشن ۴K تمرکز دارد، اما در عین حال نرخ فریم را فدا نمی‌کند. بازیکنان اکنون می‌توانند از بافت‌های باکیفیت و محیط‌های با وضوح بالا لذت ببرند.

طبق مقاله منتشر شده از سوی Eurogamer، در حالی که PS5 پایه روی حالت گرافیکی Quality بازی را با نرخ فریم ۳۰ اجرا می‌کرد، PS5 Pro این را به بیش از ۴۰ فریم در ثانیه افزایش می‌دهد و باعث می‌شود گیم‌پلی کمی نسبت به عمکلرد بازیکن سریع‌تر واکنش نشان دهد.

علاوه بر این، بررسی Digital Foundry نشان داد در حالی که Lies of P می‌تواند گاهی مشکلات مربوط به فریم داشته باشد، اما این موارد در حالت کیفیت روی PS5 Pro بسیار کمتر رایج هستند.

گیمفا
 
گزارش: Silent Hill 2 Remake سریع‌ترین فروش در سری را رقم زد - گیمفا

کونامی (Konami) به تازگی Silent Hill 2 Remake را عرضه کرد که توانست هم از طرفداران و هم منتقدان بازخورد بسیار خوبی دریافت کند. نه تنها این، بلکه به نظر می‌رسد این بازی سریع‌ترین فروش تاریخ این سری را رقم زده است.

عناوین زیادی در مجموعه Silent Hill وجود دارند، اما بهترین آن‌ها بدون شک نسخه‌های شماره‌دار ۱ تا ۴ هستند. آخرین قسمت چندان مورد پسند طرفداران قرار نگرفت، اما سه قسمت اول فوق‌العاده بودند. بنابراین، مجموعه Silent Hill یکی از بهترین و محبوب‌ترین سری‌های ترسناک در دنیای ویدیو گیم است.

در ابتدا، نسخه ریمیک یا همان بازسازی با انتقاداتی مواجه شد، اما استودیوی Bloober Team آن را به‌طور قابل‌توجهی بهبود داد و واکنش‌ها در زمان عرضه کاملاً متفاوت با زمان معرفی بود.

ناشر این بازی، یعنی کونامی اعلام کرده است که Silent Hill 2 Remake تنها در سه روز، یک میلیون نسخه فروش داشته است. این آمار برای بازسازی یک بازی که بیش از دو دهه از عمرش می‌گذرد، بسیار چشمگیر است و خوشحالیم که چنین استقبال خوبی از سوی طرفداران دریافت کرده. پس از انتشار خبر فروش یک میلیون نسخه، یکی از معتبرترین منابع داخلی بازی‌های ترسناک اعلام کرده است که این بازی سریع‌ترین فروش را در بین عناوین Silent Hill رقم زده است.

گزارش: Silent Hill 2 Remake سریع‌ترین فروش در سری را رقم زد - گیمفا

این دستاورد برای یک بازی که فقط برای پلی استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی عرضه شده و متعلق به یک مجموعه قدیمی است، فوق‌العاده تلقی می‌شود. این بازی با بیش از ۲۳ هزار بازیکن در استیم و با بیش از ۹۵ درصد نقد مثبت عرضه شد. پس از دیدن چنین بازسازی موفقی، طرفداران شروع به درخواست بازسازی‌های Silent Hill 1 و ۳ کردند.

همچنین Bloober Team به‌تازگی اعلام کرده که برای ساخت بازسازی‌های بیشتر یا نسخه‌های جدید این مجموعه آمادگی دارد که این خبر طرفداران را بسیار هیجان‌زده کرده و امیدواریم که شاهد نسخه‌های بیشتری از این سری باشیم.

گیمفا
 
تحلیلگران: Call of Duty: Black Ops 6 باعث جذب ۲.۵ تا ۴ میلیون کاربر به گیم پس خواهد شد - گیمفا

به گفته تحلیلگران، انتشار Call of Duty: Black Ops 6 در سرویس گیم پس به احتمال زیاد منجر به جذب میلیون‌ها اشتراک جدید خواهد شد.

وب‌سایت GamesIndustry از تعدادی از تحلیلگران برجسته پرسید که نظرشان در مورد تاثیر انتشار این بازی بر تعداد مشترکان گیم پس چیست. اگرچه پاسخ‌ها متفاوت بود، اما به صورت کلی نظرشان این بود که افزایش تعداد مشترکان در سطح میلیون‌ها نفر خواهد بود.

Piers Harding-Rolls، تحلیلگر ارشد Ampere، در گفتگو با این نشریه گفت که احساس می‌کند انتشار Black Ops 6 باعث افزایش ۱۰ درصدی تعداد مشترکان گیم پس آلتیمیت خواهد شد، که به معنای حدود ۲.۵ میلیون اشتراک جدید است. با این حال، او اشاره کرد که بخش زیادی از این کاربران کاملاً جدید نخواهند بود و به احتمال زیاد از سطوح Core یا استاندارد ارتقا خواهند یافت. چرا که هیچ‌کدام از این نوع گیم پس‌ها، Black Ops 6 را در روز انتشار ارائه نمی‌دهند.

تحلیلگران: Call of Duty: Black Ops 6 باعث جذب ۲.۵ تا ۴ میلیون کاربر به گیم پس خواهد شد - گیمفا

همچنین مایکل پچر معروف (Michael Pachter)، مدیرعامل Wedbush Securities، معتقد است ایکس باکس می‌تواند با انتشار این بازی، ۳ تا ۴ میلیون مشترک جدید گیم پس آلتیمیت جذب کند، اما همچنین هشدار داد که احتمالاً فروش بازی حدود ۶ میلیون کمتر از حد معمول خواهد بود. زیرا بسیاری از مشترکین فعلی گیم پس آلتیمیت نیز قصد دارند آن را روی این سرویس بازی کنند. پچر بیان کرد که این اتفاق در مجموع برای مایکروسافت و مصرف‌کنندگان خوب است اما فروش Call of Duty قطعاً کاهش می‌یابد.

در ادامه، Harding-Rolls اضافه کرد که از نظر تئوری اضافه شدن Black Ops 6 به گیم پس منجر به از دست رفتن بخشی از فروش بازی خواهد شد اما ایکس باکس امیدوار است که برخی از بازیکنان گیم پس تشویق به خرج کردن پول بیشتر روی خریدهای درون برنامه‌ای شوند. او توضیح داد:

هیچ شکی نیست که اضافه کردن جدیدترین نسخه Call of Duty [به گیم پس] برای مایکروسافت هزینه‌بر خواهد بود، حداقل در ابتدا. اما Call of Duty یک بازی لایو سرویس است که به شدت از طریق خریدهای درون بازی درآمدزایی می‌کند. مایکروسافت فروش بازی‌های کامل را با هدف جذب مخاطبانی که می‌توانند درون بازی باعث درآمدزایی شوند، مبادله می‌کند.
بازیکنان اکنون می‌توانند Black Ops 6 را پیش دانلود کنند و این بازی در تاریخ ۲۵ اکتبر (۴ آبان) برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد. برای کاربران رایانه‌های شخصی در فروشگاه مایکروسافت، Battle.net و استیم در دسترس خواهد بود و روی دو سطح PC و آلتیمیت گیم پس نیز عرضه می‌شود.

گیمفا
 
انویدیا توانست با کنار زدن اپل تبدیل به ارزشمندترین شرکت جهان شود - گیمفا

در تاریخ ۲۵ اکتبر (۴ آبان) انویدیا (Nvidia) موفق شد پس از یک افزایش بی‌سابقه در قیمت سهامش و به لطف تقاضای بالای پردازنده‌های هوش مصنوعی تخصصی، جایگاه اپل را به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان به دست آورد.

ارزش بازار سهام انویدیا برای لحظاتی به ۳.۵۳ تریلیون دلار رسید که کمی بالاتر از ۳.۵۲ تریلیون دلار اپل بود. طبق داده‌های LSEG، با توجه به تغییرات لحظه‌ای در بازار، به سرعت وضعیت تغییر کرد و در زمان بسته شدن، ارزش سهام اپل به ۳.۵۴ تریلیون دلار بازگشت، در حالی که انویدیا به ۳.۵۲ تریلیون دلار کاهش یافت.

در ماه ژوئن نیز انویدیا برای مدت کوتاهی به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل شد، پیش از آنکه مایکروسافت و اپل از آن پیشی بگیرند. این شرکت در حال حاضر تامین‌کننده اصلی پردازنده‌های مورد نیاز در محاسبات هوش مصنوعی بوده و به برنده بزرگ رقابت میان مایکروسافت، گوگل، متا و دیگر شرکت‌های بزرگ برای تسلط بر این فناوری نوظهور تبدیل شده است.

رقابت سهام انویدیا اپل و مایکروسافت

انویدیا که از دهه ۱۹۹۰ به عنوان طراح پردازنده‌های بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود، در ماه اکتبر حدود ۱۸٪ رشد داشته است. این افزایش پس از اعلام سرمایه‌گذاری ۶.۶ میلیارد دلاری OpenAI، شرکت مادر ChatGPT، آغاز شد. همچنین سهام انویدیا و دیگر شرکت‌های نیمه‌رسانا روز جمعه پس از گزارش سود سه ماهه Western Digital که از پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران فراتر رفت، با امیدواری نسبت به تقاضای دیتا سنتر رشد کردند.

راس مولد (Russ Mould)، مدیر سرمایه‌گذاری در AJ Bell، می‌گوید:

بسیاری از شرکت‌ها اکنون هوش مصنوعی را در فعالیت‌های روزمره خود به‌کار می‌گیرند و تقاضا برای تراشه‌های انویدیا همچنان قوی است. در حال حاضر انویدیا در موقعیتی عالی قرار دارد و تا زمانی که از رکود اقتصادی بزرگی در آمریکا جلوگیری شود، به نظر می‌رسد که شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری در قابلیت‌های هوش مصنوعی ادامه خواهند داد و این موجب ایجاد پشتیبانی مثبت برای انویدیا خواهد شد.
روز سه‌شنبه، سهام انویدیا به قله تاریخی جدیدی رسید که بخشی از آن به دلیل رشد هفته گذشته بود؛ هنگامی که TSMC، بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه جهان، گزارش سود سه‌ماهه‌ای با افزایش ۵۴ درصدی و فراتر از پیش‌بینی‌ها منتشر کرد که ناشی از تقاضای زیاد برای تراشه‌های هوش مصنوعی بود. در همین حال، اپل با کاهش تقاضای گوشی‌های هوشمند خود دست و پنجه نرم می‌کند. فروش آیفون در چین در سه‌ماهه سوم ۰.۳ درصد کاهش یافته، در حالی که فروش گوشی‌های هواوی ۴۲ درصد افزایش یافته است.

اپل قصد دارد نتایج مالی خود را روز پنجشنبه اعلام کند و تحلیلگران انتظار رشد ۵.۵۵ درصدی در درآمد سالانه آن به ۹۴.۵ میلیارد دلار را دارند، در حالی که پیش‌بینی‌ها برای انویدیا به رشد تقریباً ۸۲ درصدی درآمد به ۳۲.۹ میلیارد دلار اشاره دارد. سهام شرکت‌های انویدیا، اپل و مایکروسافت تاثیر زیادی بر بخش فناوری و به‌طور کلی بازار سهام آمریکا دارند.

افزایش بی‌سابقه سهام انویدیا، این نماد را برای معامله‌گران به گزینه‌ای جذاب تبدیل کرده است و به گفته داده‌های Trade Alert، در ماه‌های اخیر، انویدیا یکی از پرمعامله‌ترین نمادها بوده‌. سهام انویدیا از ابتدای سال جاری تقریباً ۱۹۰ درصد رشد کرده است؛ چرا که رونق هوش مصنوعی مولد منجر به پیش‌بینی‌های مالی بالایی برای انویدیا شده است. ریک مک‌لر، شریک سرمایه‌گذاری در Cherry Lane Investments می‌گوید:

سؤال این است که آیا این جریان درآمدی برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت یا اینکه بیشتر تحت تاثیر احساسات سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد تا توانایی واقعی انویدیا در اثبات یا رد اهمیت هوش مصنوعی. من فکر می‌کنم انویدیا می‌داند که در کوتاه‌مدت آمارشان احتمالاً قابل‌توجه خواهند بود.





گیمفا
 
بودجه بازاریابی Call of Duty: Black Ops 6 به یک فیلم سینمایی بلاکباستر نزدیک است

به نظر می‌رسد مایکروسافت و اکتیویژن (Activision) بودجه قابل توجه‌ای را برای بازاریابی عنوان Call of Duty: Black Ops 6 اختصاص داده‌اند.

تایلر بال (Tyler Bahl)، مدیر ارشد بخش بازاریابی اکتیویژن، طی مصاحبه‌ای با رسانه Variety پیرامون بودجه بازاریابی جدیدترین نسخه از سری بازی‌های Call of Duty صحبت کرد. وی در این باره گفت:

بودجه بازاریابی Black Ops 6 به یک فیلم بلاکباستر سینمایی نزدیک است. بدیهی است که ما می‌خواهیم این بازی فروش خوبی داشته باشد و از عرضه یک نسخه جدید از این فرنچایز خوشحال و هیجان‌زده هستیم. ما احساس می‌کنیم که Black Ops 6 به بازی شماره یک طرفداران در پاییز امسال تبدیل می‌شود.

به طور کلی، من تنها می‌خواهم که مردم بخش داستانی و کاری را که ما به عنوان گروه بازاریابی انجام می‌دهیم، دوست داشته باشند. من فکر می‌کنم برخی از کارها بسیار نوآورانه هستند. تبلیغات این بازی متفاوت و خاص بود و در مکان‌های متفاوتی ارائه شد و این چیزی است که من را هیجان زده می‌کند.
Call of Duty: Black Ops 6 امروز به صورت رسمی بر روی پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.

گیمفا
 
Call of Duty: Black Ops 6 نقدهای متوسطی را در استیم دریافت کرده است

بازی Call of Duty: Black Ops 6 به علت مشکلات مربوط به عملکرد و کرش کردن از سوی کاربران استیم با نقدهای متوسطی مواجه شده است.

بازیکنان در صفحات استیم و سابردیت Call of Duty: Black Ops 6 به مشکلاتی که در حین تجربه این بازی با آن مواجه شده‌اند، اشاره کردند.

تاکنون بیش از ۲۹۰۰ نقد برای این بازی در استیم ثبت شده است که حدود ۶۵% آن‌ها مثبت و ۳۵% منفی هستند. به نظر می‌رسد اغلب نقدهای منفی به مشکلات مربوط به عملکرد اشاره دارند و برخی دیگر از کاربران عمدتاً از عملکرد لانچر Call of Duty HQ ناراضی هستند. انتظار می‌رود این مشکلات به تدریج با انتشار به‌روزرسانی از سوی تیم توسعه‌دهنده برطرف شوند.

علی‌رغم این موضوع، Call of Duty: Black Ops 6 در روز عرضه توانست بیش از ۲۵۰ هزار پلیر همزمان را در استیم به ثبت برساند. این اثر هم‌اکنون روی پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

گیمفا
 
نقشه Nuketown 24/7 به Black Ops 6 اضافه می‌شود

در تاریخ ۱ نوامبر (۱۱ آبان)، نقشه Nuketown به Black Ops 6 اضافه می‌شود و افراد داده‌کاو کشف کردند که با اضافه شدن این نقشه، یک حالت ۲۴/۷ نیز دریافت خواهد کرد.

حساب کاربری SemtexLeaks در توییتر به یک پلی‌لیست چرخشی در Black Ops 6 اشاره کرده است که احتمالاً با اضافه شدن Nuketown، از تاریخ ۱ نوامبر (۱۱ آبان) فعال خواهد شد. این بدان معناست که بازیکنان در سراسر جهان ساعت‌ها در این نقشه حالت‌های بازی مختلف را تجربه خواهند کرد.

Nuketown امسال، یک ریمیک از نقشه اصلی است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد.

از کدهای کشف شده در فایل‌های بازی می‌توان فهمید که Nuketown 24/7 شامل چرخش بین حالت‌های بازی زیر است:

  • Team Deathmatch
  • Kill Order
  • Hardpoint
  • Domination
  • Kill Confirmed
بازی Call of Duty Black Ops 6 هم‌اکنون برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC در دسترس قرار دارد.

گیمفا
 
نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند - گیمفا

نقدها و نمرات بازی شوتر اول شخص Call of Duty: Black Ops 6 در حال انتشار هستند. با بخش نتیجه‌گیری برخی از بررسی‌ها همراه باشید.

در ادامه خلاصۀ برخی بررسی‌های منتشر شده را مطالعه می‌کنید:

Gameliner 9/10

Call of Duty: Black Ops 6 سری را با مکانیک جدید Omnimovement نوسازی کرده و آن را با المان‌های کلاسیک گره خورده با گیم‌پلی همیشگی سری، همراه می‌کند. بخش تک‌نفره در زمینۀ طراحی جهان باز و روایت قدرتمند تحسین‌برانگیز است، در حالی که قسمت زامبی با نقشه‌های اصولی و پیش‌روی کُند، سری را به ریشه ‌ها باز می‌گرداند. بخش چندنفره نیز حالا به لطف بازگشت Prestige و نقشه‌های متنوع بهتر از همیشه است. به طور کلی، این اثر یک خرید حتمی برای طرفداران و نقطه ورود خوب برای پلیرهای کژوال به شمار می‌آید.
Stevivor 8.5/10

بعد از یک عنوان سردرگم‌کننده به نام Modern Warfare 3 که مرز بسته‌الحاقی و بازی کامل را گم کرده بود، بازی Call of Duty Black Ops 6 یک بازگشت بی‌نظیر به فرم محسوب می‌شود. ما برای یک چیز متفاوت آماده بودیم و بازی دقیقاً همین است؛ یک بخش چندنفره سریع و رضایت‌بخش و یک کمپین جاسوسی با ریتم مطلوب که از بهترین‌های سری به شمار می‌آید. به لطف گان‌پلی عالی در تمامی حالت‌های بازی و لوپ اعتیادآور مبارزات، Black Ops 6 بهترین Call of Duty نسل کنونی کنسول‌ها است.
IGN 8/10

Call of Duty: Black Ops 6 خیلی ریسک نمی‌کند، اما این دقیقاً رویکردی است که از بخش چندنفره انتظار داریم: سریع، سرگرم‌کننده و کمی اغراق‌آمیز.
Hobby Consolas 7.8/10

Call of Duty: Black Ops 6 یک قدم رو به جلو برای سری نیست، اما می‌توان آن را یک نفس تازه برای فرنچایز تلقی کرد. کمپین حاصل ایده‌های پرشماری است که برخی کار می‌کنند و برخی خیر. یک بخش چندنفره که برای ترسوها نیست و قسمت زامبی که اگرچه اعتیادآور است اما به یاد ماندنی نمی‌شود.
Digital Trends 7/10

Call of Duty: Black Ops 6 لحظات جذاب داستانی، جابه‌جایی مشکل‌دار و کُلی پرداخت درون‌برنامه‌ای ارائه می‌دهد.
نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند - گیمفا
میانگین نمرات نسخه بازی در وبسایت متاکریتیک
نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند - گیمفا
میانگین نمرات نسخه بازی در وبسایت اوپن‌کریتیک


گیمفا
 
تریلر زمان عرضه نسخه PC بازی Red Dead Redemption منتشر شد - گیمفا

حساب X (توییتر سابق) Rockstar Games، با انتشار تریلری، خبر از عرضه رسمی عنوان مورد انتظار Red Dead Redemption برای رایانه‌های شخصی داد.

متن آخرین پست حساب Rockstar Games بدین شرح است:

هم اکنون می‌توانید داستان قانونشکن کهنه‌کار، جان مارستون، را در جستجو برای پیدا کردن اعضای باقی مانده گروه بدنام Van der Linde برای اولین بار روی رایانه‌های شخصی تجربه کنید.
در ادامه، تریلر زمان عرضه Red Dead Redemption را مشاهده می‌کنید:

دانلود ۷۲۰
عنوان Red Dead Redemption و بسته الحاقی Undead Nightmare، هم اکنون برای اولین بار برای PC در دسترس هستند.


گیمفا
 
فهرست مشکلات و باگ‌های فعلی Call of Duty: Black Ops 6 - گیمفا

Call of Duty: Black Ops 6 هم اکنون برای همگان در پلتفرم‌های مختلف در دسترس قرار دارد و استودیوهای Treyarch و Raven از همین حالا کار روی آپدیت‌های آینده را آغاز کرده‌اند. در حالی که آپدیت‌‌های آتی، به طور حتم محتوای اضافی بیشتری را برای بازیکنان Black ops 6 به ارمغان خواهد آورد، به نظر می‌رسد رفع چندین باگ و مشکل مختلف نیز از اهداف آن خواهد بود.

برای شفافیت‌ هرچه بیشتر با مخاطبان، استودیو یک صفحه قابل دسترسی توسط همگان را طراحی کرده که بازیکنان می‌توانند با مراجعه به آن، از آنچه توسعه‌دهندگان روی آن کار می‌کنند، آگاه شوند. از ۲۸ اکتبر (۷ آبان) که این صفحه در دسترس قرار گرفته است، چندین مشکل مختلف در بخش‌های چندنفره و داستانی، توسط سازندگان شناسایی شده و در دست بررسی قرار دارد.

برخی مشکلات در دست بررسی Black ops 6 تا تاریخ نگارش این مقاله (۸ آبان) به این شرح است:

بخش چند نفره

  • مشکلی که باعث می‌شد رده‌بندی بازیکنان در حین بازی توسط جدول رده‌بندی به درستی نمایش داده نشود.
  • گاهی اوقات پیشرفت‌های نمایش داده شده در منوی اصلی به اشتباه محاسبه می‌شوند.
  • در برخی موارد نادر، انتخاب یک Loadout خاص در بخش Search & Destroy باعث مرگ ناگهانی بازیکن می‌شود.
  • عدم تطابق سلاح انتخابی با سلاح نمایش داده شده هنگام انتخاب Custom Loadout.
  • عدم نمایش پیشرفت شما در چالش‌های کارت “Killer” واقع در منوی اصلی.
بخش داستانی

  • ما در حال کار روی مشکل ویژگی Enhanced Headphone هستیم که باعث می‌شود نتوانید بخش‌ها و عناوین مورد نظر خود را به صورت کراس پلی اجرا کنید. تا اطلاع ثانوی و بررسی کامل این مشکل، این ویژگی از دسترس خارج شده است.
بازی Call of Duty Black Ops 6 هم‌اکنون برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC در دسترس قرار دارد.

گیمفا
 
GTA 5 همچنان محبوب‌ترین بازی جهان روی پلتفرم‌های استریم است - گیمفا

با وجود بیش از یک دهه قدمت، Grand Theft Auto 5 همچنان در صنعت بازی و به‌ ویژه در تولید محتوا کانون اصلی توجهات را به خود اختصاص داده است. احتمالاً تنها یک سال با عرضه Grand Theft Auto 6 فاصله داریم و همین موضوع، بازیکنان بیشتری را به سوی GTA 5 سوق می‌دهد. اکنون بر اساس گزارشی که Streams Charts منتشر کرده، GTA 5 همچنان پربیننده‌ترین بازی جهان در پلتفرم‌های استریم است.

در گزارش میزان استریم بازی‌ها طی سه ماهه سوم ۲۰۲۴، GTA 5 با ۵۳۳.۳ میلیون ساعت تماشا رتبه اول را به خود اختصاص داده است. عنوان مذکور به عنوان محبوب‌ترین بازی در توییچ و پلتفرم های دیگر مانند Nimo و Kick، جایگاه خود را حفظ کرد. همچنین در یوتیوب در رتبه اول قرار داشت، اما ML:BB و رویداد اخیر MPL esports با اندکی اختلاف از آن پیشی گرفت.

GTA 5 همچنان محبوب‌ترین بازی جهان روی پلتفرم‌های استریم است - گیمفا

باید تاکید کرد که دیگر بازی‌های لیست، محبوبیت خود را مدیون رویدادهای بزرگ ورزش الکترونیکی هستند. از مسابقات قهرمانی جهانی League of Legends گرفته تا IEM Rio، برخی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزش الترونیکی در جهان برگزار شده یا در حال انجام هستند که به طور قابل توجهی روی آمار تاثیر گذاشته‌اند. طبیعتاً، GTA 5 تنها یک سرگرمی خالص است و در آن خبری از رویدادهای ورزش‌های الکترونیکی نیست.

بر اساس آمار Streams Charts، همچنین مشخص شد که در سه ماهه گذشته، Black Myth: Wukong محبوب‌ترین بازی جدید بود و ۳۹.۳ میلیون ساعت تماشا را به خود اختصاص داد. EA Sports FC 25 با ۱۴.۷ میلیون ساعت تماشا در رتبه دوم بازی‌های جدید قرار گرفت.

گیمفا
 
Remedy: ریمیک Max Payne به نقطه عطف رسیده است - گیمفا

بخشی از آخرین گزارش مالی Remedy Entertainment که به سهامداران شرکت ارائه شده، شامل گزارشی از روند توسعه Max Payne Remake می‌شود. آخرین خبری که از Remedy در مورد Max Payne Remake به دست ما رسید، در ماه اوت بود که در آن مشخص شد ریمیک Max Payne و ۲ در قالب یک بسته عرضه خواهند شد و این بسته دوگانه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ وارد فاز تولید شده است.

فاز تولید (Full Prodcution) در استودیوی Remedy معمولا با حدود ۲۰۰ توسعه‌دهنده و طی ۱ تا ۲ سال به پایان رسیده و در نهایت وارد فاز آلفا می‌شود.

مدیرعامل استودیو آقای ترو ویرتالا (Tero Virtala) در این باره گفت:

تیم توسعه در تلاش بوده تا پروژه را به حالتی برساند که کارا و قابل تجربه است.
در گزارش جدید منتشر شده، ویرتالا گفت که هزینه‌های این شرکت به دلیل توسعه Control 2 و Max Payne 1&2 Remake افزایش یافته است، اما Rockstar همچنان به طور کامل بودجه ریمیک عناوین Max Payne و Max Payne 2 را تامین می‌کند.

ویرتالا با بیان این موضوع که ریمیک عناوین Max Payne و Max Payne 2 در حال پیشرفت مداوم بوده و تیم توسعه به کار خود ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد که پروژه به نقاط عطف مهمی نیز رسیده است.

شفافیت Remedy همیشه قابل تحسین است. پس می‌توانیم مطمئن باشیم که تاکنون این دو ریمیک طبق برنامه پیش رفته و بیش از ۳ ماه است که وارد فاز تولید شده‌اند.

Remedy به تازگی از اولین بازی چندنفره خود با عنوان FBC: Firebreak رونمایی کرده که قرار است در سال ۲۰۲۵ منتشر شود. ریمیک دو نسخه اول مکس پین و Control 2 تیم‌های جداگانه‌ای دارند.

احتمالا در فوریه ۲۰۲۵ اطلاعات جدیدتری از بازسازی عناوین ماندگار Max Payne و Max Payne 2 دریافت کنیم.

گیمفا
 

عقب
بالا